Η Ευρωπαϊκή Εταιρεία Νεοελληνικών Σπουδών (ΕΕΝΣ), από την ίδρυσή της το 1995 και εξής, διοργανώνει κάθε τέσσερα χρόνια ένα διεθνές συνέδριο νεοελληνικών σπουδών, στο οποίο νεοελληνιστές από όλο τον κόσμο ανακοινώνουν τα αποτελέσματα της έρευνάς τους ανάλογα με το θέμα του συνεδρίου.
Πρόκειται για ένα συνέδριο-θεσμό πια στο οποίο συμμετέχουν τόσο έμπειροι ακαδημαϊκοί όσο και νέοι ερευνητές συχνά πριν ή μετά την ολοκλήρωση της διατριβής τους από το ευρύτερο φάσμα των επιστημονικών πεδίων και ειδικοτήτων που άπτονται των Νεοελληνικών Σπουδών (ιστορία, λογοτεχνία, φιλολογία, γλωσσολογία και διδακτική της γλώσσας, θεατρικές και κινηματογραφικές σπουδές, ανθρωπολογία, αρχαιολογία, ιστορία της τέχνης, διεθνείς σχέσεις, συγκριτική λογοτεχνία, μουσικολογία, πολιτική επιστήμη, πολιτισμικές σπουδές).



Στις 11-14 Σεπτεμβρίου πραγματοποιήθηκε το 7ο ΕΕΝΣ σε συνεργασία με το Τμήμα Βυζαντινών και Νεοελληνικών Σπουδών του Πανεπιστημίου της Βιέννης και την Αυστριακή Εταιρεία Νεοελληνικών Σπουδών (OGNS) στο Πανεπιστήμιο της Βιέννης με τίτλο: "Προσεγγίσεις και εστιάσεις στον Νέο Ελληνισμό: κείμενα, εικόνες, αντικείμενα, ιστορίες" στο οποίο συμμετείχαν περίπου 300 εισηγητές από 25 χώρες.

Ανάμεσα στα θέματα του Συνεδρίου ζωηρό ήταν και πάλι το ενδιαφέρον για τον ΝΚ, αφού έγιναν συνολικά 7 ανακοινώσεις για τον συγγραφέα για διάφορα θέματα



Το Μουσείο Νίκου Καζαντζάκη εκπροσώπησε η κα. Παρασκευή Βασιλειάδη, Επιμελήτρια των Συλλογών του η οποία παρουσίασε ένα σπουδαίο τεκμήριο του Μουσείου. Πρόκειται για το Ημερολόγιο του 1915, που η ίδια μελετά στο πλαίσιο της διατριβής που εκπονεί στο Πανεπιστήμιο Αθηνών, η μελέτη του οποίου δείχνει, όπως είπε στην παρουσίασή της, πως έχουμε ακόμα να ανακαλύψουμε πολλά στο καζαντζακικό σύμπαν και πως από τη μελέτη ενός τόσο ταπεινού τεκμηρίου, ένα σημειωματάριο λίγων εκατοστών, μπορούν να προκύψουν σημαντικά νέα δεδομένα για τις καζαντζακικές σπουδές. Η εισήγηση δημιούργησε ενδιαφέρον εκτός από το ειδικό αντικείμενό της και για το ίδιο το Μουσείο, αλλά και προκάλεσε εντύπωση το γεγονός ότι προκύπτουν ακόμα σημαντικά άγνωστα θέματα με την προσεκτική μελέτη του Αρχείου, ενώ τονίστηκε πως ο ιδρυτής του Μουσείου Γ. Ανεμογιάννης, που και ο ίδιος είχε μεταγράψει το Ημερολόγιο, έκανε κάτι πολύ σπουδαίο και εν μέρει το ακατόρθωτο, από μια ιδιωτική συλλογή, δημιούργησε ένα τεράστιο Αρχείο Νίκου Καζαντζάκη ανοιχτό στους ερευνητές.